سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روان شناسی و کودکان استثنایی

سو تفاهمی به نام عشق

    نظر

سو تفاهمی به نام عشق


دادن وعده ازدواج بهانه بسیاری از دوستی های خیابانی و ارتباطات نامتعارف دختران و پسران نوجوان و جوان می باشد که با بررسی های به عمل آمده اغلب آنها منجر به ازدواج نمی گردد و ... معمولاً با سوء استفاده های جسمی و مالی همراه بوده و در بسیاری از موارد، در همه جوامع انسانی ازدواج و آئین مربوط به آن یکی از مهمترین راه های تشکیل خانواده می باشد، تشکیل خانواده علاوه بر رفع نیازهای جسمی و روحی بهترین و مطمئن ترین چهارچوب جهت کسب آرامش، پرورش ابعاد شخصیتی و تربیت فرزندان می باشد. فرهنگ هر جامعه نحوه و آئین مربوط به تشکیل خانواده را ترسیم می کند و هر اقدامی در خارج از قواعد و چهار چوب ترسیم شده از فرهنگ جامعه که بر گرفته از باورهای اعتقادی اعضاء جامعه می باشد آسیب زا تلقی می گردد.


مقصود و مراد از دوستی دختران و پسران، رابطه ای گرم و آتشین و عمدتاً پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل کردن نامه و یابرقراری ارتباط تلفنی ایجاد می شود، می باشد.دادن وعده ازدواج بهانه بسیاری از دوستی های خیابانی و ارتباطات نامتعارف دختران و پسران نوجوان و جوان می باشد که با بررسی های به عمل آمده اغلب آنها منجر به ازدواج نمی گردد و معمولاً با سوء استفاده های جسمی و مالی همراه بوده و در بسیاری از موارد، اینگونه ارتباطات با لکه دار شدن آبروی خانوادگی و فامیلی که با باورها و اعتقادی مذهبی و فرهنگی جامعه در تعارض می باشد خاتمه می یابد.


ارتباط بین دختر و پسر موضوعی است که از دیر باز مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی بوده و اکنون نیز با عنایت به جوانی جمعیت در کشورمان از موضوعات مهم با گستره وسیع می باشد.


 


توجه و تمایل به جنس مخالف از تظاهرات و قوع پدیده بلوغ در دختران و پسران می باشد که در اوایل نوجوانی در سنین ( 19- 12 ) نمود پیدا می کند، این تمایل گاهی درونی است و در جلوه های رفتاری نوجوان و فرد نمود پیدا نمی کند و گاهی بیرونی است و در قالب توجه به خود و دوستی های خیابانی جلوه گر می شود که مقصود و مراد از دوستی دختران و پسران، رابطه ای گرم و آتشین و عمدتاً پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل کردن نامه و یابرقراری ارتباط تلفنی ایجاد می شود، می باشد.


 ادامه مطلب...